Mentalna aritmetika - SuanPan

Smartacus obrazovni centar

Mentalna aritmetika je vid izvodjenja osnovnih računskih operacija (sabiranje, oduzimanje, množenje i deljenje) putem misaonog procesa, koji ne uključuje nikakve fizičke i spoljašnje instrumente ili uređaje, poput digitrona, papira i olovke ili računara.. Korisćenjem računaljke – abakusa , deca mogu za nekoliko sekundi da daju rešenje za složene aritmetičke operacije poput: 148+46+225-79+162-57=… ili 468/36= …, brže nego pomoću kalkulatora.

Obrazovni centar Smartacus je licenciran za sprovođenje nastave Suan Pan mentalne aritmetike, programa koji dokazano utiče na jačanje pažnje, koncentracije, memorije i unapređenje mentalnih potencijala dece.

Program Suan Pan mentalna aritmetika je moguće sprovesti samo u detinjstvu, kod dece uzrasta od 5 do 14 godina, dobu kada je razvoj dece najintenzivniji. Mentalna Aritmetika se bazira na upotrebi drevne računaljke – abakusa, uz različite vežbe pažnje i koncentracije koje dodatno doprinose efikasnosti programa. Korisćenje računaljke – abakusa obema rukama dovodi do stimulacije obe moždane hemisfere i podizanja opštih mentalnih potencijala deteta. Deca koja prođu obuku iz SuanPan mentalne aritmetike u stanju su da daju rešenje za složene aritmetičke operacije poput: 148+46+225-79+162-57=… ili 468/36= … bez ikakvih pomagala, isključivo misaonim putem.

SuanPan mentalna aritmetika je prisutna u velikom broju zemalja sveta, a već nekoliko godina se sa velikim uspehom primenjuje i u Srbiji. Mentalna aritmetika SuanPan podrazumeva jedinstven pristup, i pored osnovnog rada na računaljci (abakusu) uključuje razne stimulativne aktivnosti (drama na času, vežbe pažnje i koncentracije…).

Takodje, svako dete koje završi kurs mentalne aritmetike može istovremeno da bude fokusirano na dve odvojene radnje, npr. da peva i računa istovremeno! Medjutim, koliko god ovo delovalo fascinantno, suština i cilj SuanPan mentalne aritmetike nisu vezani isključivo za računanje, već se odnose na sveobuhvatni razvoj i podsticaj opštih potencijala deteta.

Aktivnosti koje prate rad na računaljci omogućavaju deci zdravi razvoj, oslobađanje od stresa, jačanje samopouzdanja, koncentracije i imaginacije. Program ne uključuje video igre, aplikacije i upotrebu mobilnih uredjaja i kompjutera. Rezultati osmomesečnog kursa SuanPan mentalne aritmetike su egzaktni, merljivi i trajni. Visok nivo pažnje, koncentracije i memorije, odnosno brzina savladavanja novog gradiva je ono što razlikuje polaznike SuanPan mentalne aritmetike od njihovih vršnjaka.

Deca koja steknu obrazovanje iz mentalne aritmetike SuanPan pokazuju napredak u sledećim oblastima:

  • razvoj pažnje, koncentracije i upijajućih moći
  • sticanje navike pažljivog posmatranja,
  • razvoj logike i analitike
  • razvoj odlične memorije i prizivanja podataka
  • sticanje navike korišćenja viseštrukih sposobnosti istovremeno
  • sagledavanje zadataka/problema u celosti
  • razvoj sposobnosti učenja putem taktilnih i vizuelnih nadražaja
  • razvoj kreativnosti, apstrakcije i vizualizacije

Zašto odabrati Smartacus?

Obrazovni centar Smartacus je prva škola mentalne aritmetike u Beogradu, osnovana sa idejom da ciljana stimulacija i razvoj sposobnosti dece u ranom detinjstvu značajno doprinosi boljem uspehu u daljem usvajanju i primeni znanja.

Višegodisnje iskustvo u edukaciji SuanPan mentalne aritmetike i generacije polaznika iza nas, nedvosmisleno ukazuju na značaj programa za zdravi razvoj dece i maksimalno iskorišćenje potencijala svakog deteta.

Dosadašnji mereni rezultati ističu uticaj SuanPan mentalne aritmetike na razvoj pažnje i koncentracije kod dece, doprinos boljoj memoriji, ali i jačanju logike i kreativnosti. Rezultati programa SuanPan mentalne aritmetike su egzaktni i trajnog karaktera.

  • Odlican koncept, odlicna organizacija aktivnosti i divni nastavnici. Sve pohvale, vrlo sam zadovoljna postignutim kod svog deteta! 🙂

  • Tatjana Prokić
    Tatjana Prokić
    2018-11-11
    Facebook

    Zahvaljujući Smartacusu moja deca obožavaju računjanje i engleski! I Smartacus nije samo to. Smartacus čine divni i posvećeni ljudi kojima je iskreno stalo! I koji znaju šta rade! Za svaku preporuku.

  • Divni ljudi !!! Divan rad !!! Svaka cast !!!

  • Smartakus je odradio svoje . Moje dete nema problem sa ucenjem ni iz jednog predmeta.

  • Zorica Savkovic
    Zorica Savkovic
    2015-01-04
    Facebook

    Dopalo mi se ono sto sam videla u jutarnjem programu. Rado bih vodila svojih pet unucica ako se sloze sin i snha,mislim da bi im to olaksalo u velikoj meri ucenje.

  • Ovo treba uvrstiti u program obaveznog skolskog predmeta …

  • Lana Stojkovic
    Lana Stojkovic
    2015-07-16
    Facebook

    NEMAM RECI … FANTAZIJA …. ZAVOLEO JE I MATEMATIKU i ARITMETIKU …PROSTO SE RADUJU ODLASKU U SMARTAKUS ❤

  • Tanja Jankovic
    Tanja Jankovic
    2016-08-12
    Google

    Neizostavna stvar za razvoj svakog deteta!

Organizacija nastave SuanPan mentalne aritmetike

Nastava SuanPan mentalne aritmetike se sastoji iz dva nivoa. Trajanje jednog nivoa je 8 meseci, i odvija se paralelno sa školskom godinom. Nastavni program prvog dela obuhvata operacije sabiranja i oduzimanja, dok se u drugom delu obradjuju operacije množenja i deljenja. Po završenom kursu, svi polaznici su osposobljeni da rešavaju aritmetičke operacije poput: 54+123-82-17+19=…. , 780×18= … bez ikakvih pomagala, isključivo misaonim putem, dajući odgovor za 3 do 5 sekundi.

Metodika rada je prilagodjena uzrastima i u okviru programa postoje tri starosne grupe:

  • kinder (od 5-7 godina),
  • primarna (od 7 do 10 godina) i
  • sekundarna (od 11 do 14 godina).

Nastava se odvija jednom nedeljno, najčešće vikendom, i podrazumeva tri vezana časa u trajanju od 40 minuta. Tokom nedelje, svaki polaznik bi trebalo da izdvoji 15 minuta dnevno za vežbanje na abakusu.

Nastava SuanPan mentalne aritmetike se sastoji iz nekoliko segmenata i uključuje vizuelnu, auditivnu i kinestetičku stimulaciju. Program započinje istovremenom primenom abakusa (računaljke) i auditivnog treninga. Nakon izvesnog vremena, uz metodološku podršku, deca su u situaciju da vizualizuju računaljku, što dovodi do misaonog izvodjenja računskih operacija. Vizualizacijom računaljke i pomeranjem kuglica „u mislima“ dok računaju, deca dostižu viši nivo koncentracije, fokusa i memorije, što predstavlja i cilj samog programa.

Rad na računaljci je praćen kreativnim igrama – aktivnostima drame na času, testovima pažnje i drugim stimulativnim aktivnostima u cilju bolje socijalizacije, podizanja samopouzdanja kod dece i prijatnijeg doživljaja u procesu učenja.

Nastavno osoblje čine iskusni pedagozi, sociolozi, vaspitači, profesori razredne nastave… Profil predavača prilagođen je uzrastu dece. Svi predavači poseduju višegodišnje radno iskustvo i licencirani su za pruzanje nastave iz SuanPan mentalne aritmetike.


Kako pripremiti dete za učenje mentalne aritmetike?

• Najvažnije je voleti svoje dete

• Razgovarajte sa detetom o važnosti aritmetičkog učenja i obrazovanja uopšte.

• Ohrabrite svoje dete da voli učenje. Ono što mislite o učenju i obrazovanju uopšte utiče na stav vašeg deteta.

• Jasno recite svom detetu da vam može uvek verovati u slučaju neuspeha. Podržite njegovo samopouzdanje, izgradite samopoštovanje, ali naglasite da njegov uspeh zavisi samo od njega samog.

• Postavite detetu jasne ciljeve: šta želimo da postignemo, kakvo znanje imamo.

• Odredite vreme postizanja cilja (kada treba da uradite zadatak, naučite materijal).

• Povećajte motivaciju svog deteta tako što ćete ga nagraditi za postignuća, posebno ona koja su mu bila teška.

• Naučite dete samostalnosti – on ili ona treba da budu odgovorni za same zadatke. Tako dete razvija motivaciju ne samo za učenje već i za samorazvoj tokom celog svog života.

• Ne upoređujte ishode svog deteta, posebno negativne, sa drugom decom – to može dovesti do frustracije i oklevanja da nastavi.


Efekti Mentalne aritmetike

Koncept SuanPan mentalne aritmetike omogućava svakom detetu da razvije svoje individualne potencijale, pokaže maksimum svojih mogućnosti i ide korak ispred sebe. Naučno je dokazano da rad na abakusu i mentalna aritmetika omogućavaju uravnoteženiji rad obe hemisfere. Ali, šta to znači deci na svakodnevnom nivou? Nakon obuke SuanPan mentalne aritmetike, čulo vida, sluha I dodira se jače povezuju sa misaonim procesom i imaginacijom, pojačava se moć slušanja i razumevanja kod dece i podstiče se koncentracija i fokus.

SuanPan mentalna aritmetika dokazano podstiče:

  • Razvoj matematičkih i logickih veština
  • Razvoj memorije i prisećanja podataka
  • Mogucnost i naviku korišćenja višestrukih sposobnosti istovremeno.
  • Razvoj zvučnog rasudjivanja i jedinstvenog načina razmišljanja

Efekti SuanPan mentalne aritmetike su jasno definisani, uočljivi, merljivi i trajni.

Jednom naučena tehnika se nikada ne zaboravlja, a period kontinuirane upotrebe abakusa 8-9 meseci obezbeđuje trajnost rezultata. Smatra se da je za zaokruženje nekog biološkog procesa i utemeljenje promene potrebno minimum 8-9 meseci, a to se odnosi i na jačanje sinapsi-veza između neurona, čemu SuanPan mentalna aritmetika doprinosi.

Napredak svakog polaznika se prati na individualnom nivou, kroz kvalitativnu i kvantitativnu analizu postignutih rezultata.

Kontinuirano se beleži utisak profesora o savladanom gradivu i napretku učenika. S tim u vezi, roditelji dobijaju periodične izveštaje o napretku deteta u usvajanju programa SuanPan mentalne aritmetike.

Pored toga, deca u školi svake nedelje rade testove pažnje, koncentracije i memorije. Rezultati testova pažnje i koncentracije dostavljaju se u okviru završnog izveštaja i prate napredak deteta iz etape u etapu. Završni izvestaj za decu školskog uzrasta sadrži i analizu testa višestruke inteligencije i stilova učenja, svojevrstan “profil” deteta koji može biti od koristi u daljem učenju u radu.

Mentalna-aritmetika-Suanpan-Smartacus-obrazovni-centar-16

Mentalna Aritmetika – FAQ

  1. Šta je mentalna aritmetika?

    Mentalna aritmetika je vid izvodjenja osnovnih računskih operacija (sabiranje, oduzimanje, množenje i deljenje) putem misaonog procesa, koji ne uključuje nikakve fizičke i spoljašnje instrumente ili uređaje, poput digitrona, papira i olovke ili računara.. Korisćenjem računaljke – abakusa , deca mogu za nekoliko sekundi da daju rešenje za složene aritmetičke operacije poput: 148+46+225-79+162-57=… ili 468/36= …, brže nego pomoću kalkulatora. Sam proces učenja zasnovan je na upotrebi i razvoju obe hemisfere mozga. Ključ je u mogućnosti da ih zajedno koristimo jer se međusobno dopunjuju. Leva hemisfera je zapravo odgovorna za logiku, govor i racionalnost, dok je desna hemisfera odgovorna za maštu i kreativnost. Šta je mentalna aritmetika?

  2. Šta je Abakus – SuanPan?

    Abakus je poznat kao preteča modernih računara (kalkulatora). Stari kineski abakus radio je po principu 2/5 – svaki red u gornjem delu table imao je dve kuglice, a u donjem delu redovi po pet kuglica, prilagođenih i za decimalni i za heksadecimalni sistem brojeva. Za razliku od običnih dečijih abakusa, kineski abakus omogućio je aritmetičke operacije, kao što su sabiranje, oduzimanje, množenje, deljenje i kvadratni i kubni koreni. Najpoznatija vrsta abakusa je kineski SuanPan (suàn pán) – doslovni prevod je: plato za brojanje. Danas pedagozi abakus vide kao uređaj na kojem se osnovni matematički pojmovi uče neuporedivo bolje nego uz pomoć olovke i papira, kalkulatora ili računara. Oni tvrde da računanje na abakusu „prirodnije aktivira mozak“ od matematičkih operacija koje se koriste na elektronskim računarima. Šta je Abakus?

  3. Značaj mentalne aritmetike?

    Aktiviranjem obe moždane hemisfere obezbedjuje se njihovo simultano funkcionisanje i uravnoteženiji rad. Pored toga, obezbedjuje se sinergija i maksimalno iskorišćenje individualnih kapaciteta deteta. SuanPan mentalna aritmetika bazira se na upotrebi kineske računaljke- abakusa obema rukama, čime se stimulišu neuroni leve i desne hemisfere, i time podstiče razvoj sinapsi na najefikasniji način. Period kontinuirane upotrebe abakusa 8-9 meseci obezbeđuje zaokruženje biološkog procesa i razvojne faze, što osiguravava trajnost rezultata programa. Unapređenje sposobnosti i razvoj koji deca osete tokom datog perioda utiče na njihov uspeh u školi, ali se odražava i na ostale segmente života. Zbog toga je mentalna aritmetika deo standardnog obrazovnog programa u osnovnim školama u mnogim zemljama, kako na Istoku, tako i na Zapadu. Značaj mentalne aritmetike?

  4. Efekti mentalne aritmetika?

    Efekti mentalne aritmetike su jasno definisani, uočljivi, merljivi i trajni. Mentalne aritmetike omogućava svakom detetu da razvije svoje individualne potencijale, pokaže maksimum svojih mogućnosti i ide korak ispred sebe. Naučno je dokazano da mentalna aritmetika kod dece razvija samopouzdanje, samopoštovanje, koncetraciju, fokus, bolje čitanje i pisanje, pojačava se sposobnost slušanja i razumevanja kod dece. Program mentalne aritmetike je moguće sprovesti samo u detinjstvu, kod dece uzrasta od 5 do 14 godina, zbog potencijala koje samo deca poseduju i koji se vremenom gube. Nakon obuke mentalne aritmetike, deca prirodno primenjuju i unapredjuju usvojene veštine i način razmišljanja. Jednom savladana tehnika i stečene sposobnosti ostaju aktivne zauvek, tako da mentalna aritmetika predstavlja jaku bazu za ceo život. Efekti mentalne aritmetika?

  5. Kome je namenjena mentalna aritmetika?

    Mentalna aritmetika je razvojni program za decu uzrasta 5 do 14 godina, dobu kada je biološki razvoj dece najaktivniji. Danas je poznato da deca od roditelja nasleđuju samo broj neurona (koji ne moraju biti aktivirani), a da intelektualne sposobnosti zavise zapravo od veza između neurona, tzv. sinapsi. Sinapse, veze između nervnih ćelija, stvaraju se iskustvom i njihov razvoj je moguće stimulisati do 14. godine zivota. Kome je namenjena mentalna aritmetika?

  6. Zašto je mentalna aritmetika dobra?

    Ovom drevnom metodom možete naučiti dete da brzo i samopouzdano koristi velike količine za godinu ili dve. Pored toga, deca koja nauce kako da koriste Abakus u isto vreme nauce da: aktiviraju vizuelno i slušno pamćenja, sposobnost fokusiranja u pravo vreme, povećana domišljatost i intuicija, nezavisnost i poverenje, sposobnost razmišljanja izvan okvira, razvijanje kreativnosti, razvijanje sposobnosti za učenje stranih jezika. Na prvi pogled lista nema nikakve veze sa brojevima i matematičkim operacijama. Neprekidne vežbe sa abakusom omogućava stvaranje ubrzanih veza između desne i leve hemisfere mozga, jedne odgovorne za logiku, a druge za maštu. Fokus je na razvijanju mašte. Zašto je mentalna aritmetika dobra?

  7. Uticaj mentalne aritmetike na razvoj dece?

    Sa ciljem utvrdjivanja uticaja mentalne aritmetike na inteligenciju dece i rezultate koje ona postižu u toku obrazovanja, sprovedeno je devetogodišnje istraživanje u provinciji Ksinjijang u Kini. U periodu 1996 – 2005. godine praćen je razvoj 158 učenika osnovne škole. Utvrdjeno je da učenje mentalne aritmetike utiče na: povecćnje koeficijenta inteligencije dece, povećanje kapaciteta trenutnog pamćenja (veoma bitne mere za usvajanje znanja), unapredjenje uspeha u školi i bolje ocene iz većine predmeta (postignut kroz viši nivo pažnje, koncentracije, memorije, razvijeno snažno razmišljanje i brz odgovor, aktivnost, visok nivo efikasnosti prilikom učenja i sveobuhvatni kvalitet usvajanja gradiva), povećanje brzine čitanja sa razumevanjem, kao preduslova za efikasniju obradu informacija i ucenje. Uticaj mentalne aritmetike na razvoj dece?

  8. Kako naučiti mentalnu aritmetiku?

    Da biste naučili mentalnu aritmetiku, potrebno je da proučite kako se računske operacije izvode sa abakom. Na primer, razmislite o dodavanju. Pogledajmo koliki je zbir brojeva 22 i 13. Prvo treba da odvojite dva zgloba za deset i jednu igulu koja se nalaze na dnu pregrade. Zatim dodajte još dve desetine. Ispalo je 30. Počnimo sada da ih dodajemo. Dodajte još tri na dva. Rezultat je broj “pet”, označen zglobom na vrhu pregrade. Rezultat je 35. Nakon savladavanja najjednostavnijih primera, preporučuje se vežbanje sa abakom. Stoga učenje postaje još zanimljivije. Kako naučiti mentalnu aritmetiku?

  9. Kurs mentalne aritmetike?

    Kurs mentalne aritmetike se sastoji iz dva nivoa. Trajanje jednog nivoa je 8 meseci, i odvija se paralelno sa školskom godinom. Program se bazira na upotrebi drevne računaljke – abakusa, uz različite vežbe pažnje i koncentracije koje dodatno doprinose efikasnosti programa. Nastavni program prvog dela obuhvata operacije sabiranja i oduzimanja, dok se u drugom delu obradjuju operacije množenja i deljenja. Po završenom kursu, svi polaznici su osposobljeni da rešavaju aritmetičke operacije poput: 54+123-82-17+19=…. , 780×18= … bez ikakvih pomagala, isključivo misaonim putem, dajući odgovor za 3 do 5 sekundi. Kurs mentalne aritmetike?

  10. Ciljevi i rezultati mentalne aritmetike?

    Glavni ciljevi mentalne aritmetike su koncentracija pažnje, razvoj fotografskog pamćenja i kreativnog mišljenja, rasuđivanje i mašta, slušanje i posmatranje. Profesionalnim pristupom i uspešnim postizanjem ciljeva dete u mislima može da obavlja složene računske zadatke.Program ne pokriva samo matematičko polje, već takođe pomaže detetu u drugim akademskim oblastima. Daje mu samopouzdanje, omogućava istovremeno suočavanje sa mnogim stvarima. Ciljevi i rezultati mentalne aritmetike?

Informacije o kursu SuanPan mentalna aritmetika

Period :Septembar – Jun
Broj časova :111 školskih časova
Trajanje kursa:37 nedelja
Veličina grupe:6 do 10 članova
Lokacije:Vračar, Novi Beograd, Dedinje
 

Značaj mentalne aritmetike

Dugi niz godina se smatralo da su intelektualne sposobnosti deteta isključivo naslednog karaktera. Danas je poznato da deca od roditelja nasleđuju samo broj neurona (koji ne moraju biti aktivirani), a da intelektualne sposobnosti zavise zapravo od veza između neurona, tzv. sinapsi. Sinapse, veze između nervnih ćelija, stvaraju se iskustvom...

Aktivnost Neurona Tokom Racunanja Tehnikom Mentalne Aritmetike

Zajednički projekat Medicinskog fakulteta, Nacionalnog instituta za psihologiju i Instituta za nauku i tehnologiju  Japana, sproveden je sa ciljem utvrdjivanja moždane aktivnosti eksperata mentalne aritmetike u poredjenu sa ljudima koji ne vladaju veštinom mentalne aritmetike. Magnetnom rezonancom utvrdjena je aktivnija upotreba korteksa u slučaju eksperata mentalne aritmetike, što se...

Efekti Treninga Veština

Naučni rad proučava efekte treninga veština, posebno treninga mentalne aritmetike i muzike, na  kapacitet radne memorije. Mnoge studije ukazuju na važnost kapaciteta radne memorije za izvršavanje mnogih kognitivnih radnji i kod utvrdjivanja individualnih karakteristika, kao što je opšti IQ ili uspeh u školi. Veština mentalne aritmetike se oslanja u velikoj...

Funkcionisanje Mozga Abakus Mastera

Opšte je poznata stvar da eksperti iz raznih oblasti pokazuju neverovatno superioran učinak. Na primer, velemajstori u šahu mogu da se sete i do stotinu poteza odigranih u partiji šaha… I ne samo da se mogu setiti svih poteza nakon završene partije, već mogu da se prisete svih pojedinačnih...

Kognitivne Funkcije Tokom Koriscenja Mentalne Aritmetike

Složene računske operacije koje se izvode korišćenjem mentalne aritmetike zahtevaju integraciju višestrukih kognitivnih funkcija, uključujući prepoznavanje i korišćenje brojeva u radnoj memoriji, privremeno ostavljanje medjurezultata po strani , dok  se u medjuvremenu obavljaju sledeće računske radnje, kao i sekvencijalna kontrola različitih koraka u računanju. Istraživači sa Stanford univerziteta i Univerziteta...

Uticaj Mentalne Aritmetike Na Inteligenciju

Sa ciljem utvrdjivanja uticaja mentalne aritmetike na inteligenciju dece i rezultate koje ona postižu u toku obrazovanja, sprovedeno je devetogodišnje istraživanje u provinciji Ksinjijang u Kini. U periodu 1996 – 2005. godine praćen je razvoj 158 učenika osnovne škole. Utvrdjeno je da učenje mentalne aritmetike utiče na: – povecćnje koeficijenta...

Uticaj Mentalne Aritmetike Na Uspeh U Školi

Vlada Malezije je uključila mentalnu aritmetiku u standardni nastavni program iz matematike, sa ciljem da se poveća učinak dece iz Malezije na testovima iz matematike koji se sprovode sirom sveta. Rad proučava različite metode učenja mentalne aritmetike, ali ističe i da se najbolji rezultati na testovima iz matematike na globalnom...

Šta je Abakus?

Reč Abakus označava okvir za brojanje.To je alat koji se koristio  vekovima pre pojave pisanog arapskog sistema brojeva u drevnom Bliskom Istoku,Kini,Rusiji i Evropi. Smatra se da su prve civilizacije koje su koristile abakus bile Mesopotamija i Kina. Prva vrsta abakusa je bila kamena ploča koja je bila posuta peskom ili...

Šta je Mentalna Aritmetika?

Mentalna aritmetika je neprocenjiva matematička veština izračunavanja u glavi, bez upotrebe bilo kakvih alata, poput kalkulatora, olovke ili papira! Mentalna aritmetika takođe pomaže da se razvije stvarno razumevanje matematičkih metoda aritmetike, umesto da se samo vrši proračun kroz proces memorisanja. Sam proces učenja mentalne aritmetike zasnovan je na upotrebi i...