Smartacus – Vračar Hadzi Prodanova 18/4 066/100-201

Smartacus – Novi Beograd Bulevar Arsenija Čarnojevića 54a 066/100-210

Smartacus – Dedinje Tolstojeva 58 063/430-163

Šta je mentalna aritmetika - Polaznici kursa mentalne aritmetike u Smartacus obrazovnom centru

Šta je Mentalna Aritmetika?

Mentalna aritmetika je program mentalnog razvoja koji omogućava razvoj inteligencije kod dece između 4-12 godina , uravnoteženom stimulacijom moždanih hemisfera. Sam proces učenja zasnovan je na upotrebi i razvoju obe hemisfere mozga. Ključ je u mogućnosti da ih zajedno koristimo jer se međusobno dopunjuju. Leva hemisfera je zapravo odgovorna za logiku, govor i racionalnost, dok je desna hemisfera odgovorna za maštu i kreativnost.

Značenje reči „mentalno“ je da mozak izvodi matematičke operacije iz uma. Drugim rečima, naziv je sistema koji uključuje više od jedne memorijske tehnike i ubrzava funkcionisanje neurona u principu rada mozga. Ukratko, definiše se kao latentna snaga mozga. Naročito kod dece između 4-12 godina, koncept i sistem mentalne aritmetike proizvedeni su u skladu sa procesom mentalnog razvoja, igranjem igara i aritmetičkih operacija koje će ostati u sećanju, kako bi imale mentalnu operativnu moć.

Za početak, deca računaju na brojaču koji se naziva abakus, a nakon određenog perioda vežbanja dogodi se nešto magično: deca na kraju izvode složene operacije bez upotrebe abakusa, već mentalnog projektovanja.

Ovaj program nije dizajniran samo da detetu pruži veliku sposobnost računanja, već i da poboljša njegovu kreativnost, snagu memorije, koncentraciju i koncentraciju pažnje, veštine razumevanja slušanja i sposobnosti rešavanja problema. Sa mentalnim aritmetičkim treningom, mentalne aritmetičke operacije povećavaju kapacitet mozga aktiviranjem moždanih ćelija koje ostaju neaktivne u levom i desnom režnju mozga, povećavajući broj veza između neurona i jačajući veze između njih.

Popularnost Mentalne Aritmetike

Od 1993. mentalna aritmetika se koristi za podučavanje dece u 52 zemlje sveta od Kanade do Velike Britanije. U nekim zemljama preporučuje se uključivanje metode u školski program. Mentalna aritmetika je najpopularnija u državama Bliskog Istoka, kao i u Kini, Australiji, Tajlandu, Austriji, Sjedinjenim Državama i Kanadi. Mentalno brojanje je jedna od najmlađih i najbrže rastućih metoda koje se koriste u obrazovanju dece. Zahvaljujući ovoj tehnici možete lako razviti detetove mentalne sposobnosti koje su prvenstveno matematičke. Zahvaljujući mentalnoj računskoj tehnologiji koju su razvila deca, svi matematički problemi za njih se pretvaraju u jednostavan i brz računski proces.

Istorija mentalne aritmetike

Abakus (SuanPan), je stvoren u Kini pre 5.000 godina I dao je ogroman doprinos razvoju čitavog aritmetičkog sveta. Nakon pronalaska, Abakus je postepeno počeo da se širi po celom svetu. U 16. veku dolazi iz Kine (SuanPan) u Japan (Soroban) . Matematička nauka se poboljšala tokom istorije ljudskog razvoja. I danas nam može ponuditi ogromnu količinu svojih dostignuća. Bez obzira na to, istraživači veruju da je upotreba abakusa korisna u učenju dece tačnom brojanju.

Zašto je mentalna aritmetika dobra?

Ovom drevnom metodom možete naučiti dete da brzo i samopouzdano koristi velike količine za godinu ili dve. Međutim, postavlja se pošteno pitanje: nije li detetov mozak previše zauzet matematičkim funkcijama da bi drugim stvarima ostavio prostor i vreme? Ako ugradite logiku i malo razmislite, onda, gledajući Azijate koji se bave ovom praksom više od jednog veka, postaje jasno da to nema neželjenih efekata.

Pored toga, deca koja nauce kako da koriste Abakus u isto vreme nauce da: aktiviraju vizuelno i slušno pamćenja, sposobnost fokusiranja u pravo vreme, povećana domišljatost i intuicija, nezavisnost i poverenje, sposobnost razmišljanja izvan okvira, razvijanje kreativnosti, razvijanje sposobnosti za učenje stranih jezika. Na prvi pogled lista nema nikakve veze sa brojevima i matematičkim operacijama. Ali ovde je jedinstvenost metode. Neprekidne vežbe sa abakusom omogućava stvaranje ubrzanih veza između desne i leve hemisfere mozga, jedne odgovorne za logiku, a druge za maštu. Fokus je na razvijanju mašte. A kada dete ume logično da objasni šta je izmislilo – to više nisu prazne fantazije – ovo je izum, inovacija. Pored toga, izvrsna memorija, intuicija i koncentracija.

Kako se razvoj mozga postiže abakusom?

Prsti se koriste kada se koriste abakusi. Na vrhovima prstiju nalaze se nervni završnici koji idu direktno u mozak. Tokom dodavanja i uklanjanja brojeva sa zrnaca, mozak se stimuliše s jedne strane, abakus se vizuelno opaža s jedne strane, a formule korišćene za izvođenje operacije razmatraju se s druge strane. Ova višestrana aktivnost stvara SINAP veze između režnjeva mozga, tako da desni i levi režnjevi počinju da funkcionišu funkcionalnije i skladnije. Razvoj mozga se nastavlja kako nastavljamo da vežbamo.

Prednosti intelektualnog računarstva

 Veruje se da je svaka hemisfera ljudskog mozga odgovorna za svoje smernice. Dakle, sa pravim možete razviti kreativnost, maštovitu percepciju i razmišljanje. Leva strana hemisfere je odgovorna za logičko razmišljanje.

Hemisfera se aktivira onog trenutka kada osoba počne da radi rukama. Ako je desna aktivna, leva hemisfera će početi da radi. I obrnuto. Osoba koja radi levom rukom pomaže u aktiviranju rada desne hemisfere. Kako možete postići ove rezultate? To je moguće kada se obe ruke izvršavaju matematičke operacije na abaku. Istraživači su uporedili kalkulator sa abakusom i došli do nedvosmislenog zaključka da prvi opušta moždanu aktivnost. Abakus pak izoštrava i trenira hemisfere. Pristalice ove tehnologije tvrde da je najbolje savladati ovu metodu u dobi od 4 do 12 godina. I samo se u nekim slučajevima može produžiti za još četiri godine. Ovo je vreme kada se mozak brzo razvija.

Srž intelektualne tehnologije

Čitav program upravljanja brojem reči zasnovan je na dva uzastopna pokretanja. Prvi uključuje poznatu i savladanu tehniku izvođenja aritmetičkih operacija pomoću ruku, sa dve uključene ruke istovremeno. Ovo omogućava da i leva i desna hemisfera budu uključene u proces. To vam omogućava da postignete najbržu moguću asimilaciju i izvršavanje aritmetičkih operacija. Dete koristi abacus. Sa ovim predmetom je potpuno slobodan da oduzima i množi, sabira i deli, izračunava koren kvadrata i kocke. Tokom druge faze, studenti se uče mentalnom računanju, što se dešava u umu. Dete prestaje da bude stalno vezano za abakus, što takođe podstiče njegovu maštu. Leva hemisfera dece otkriva brojeve i desnu hemisferu na slici zgloba. Ovo je osnova metode mentalnog računanja. Mozak počinje da radi sa zamišljenim abakusom dok oni opažaju brojeve na slikama. Učenje brze računske mentalne aritmetike je veoma zanimljiv i uzbudljiv proces.

Funkcije sabiranja

Kako naučiti mentalnu aritmetiku? Da biste to uradili, potrebno je da proučite kako se računske operacije izvode sa abakom. Na primer, razmislite o dodavanju. Pogledajmo koliki je zbir brojeva 22 i 13. Prvo treba da odvojite dva zgloba za deset i jednu igulu koja se nalaze na dnu pregrade. Zatim dodajte još dve desetine. Ispalo je 30. Počnimo sada da ih dodajemo. Dodajte još tri na dva. Rezultat je broj “pet”, označen zglobom na vrhu pregrade. Rezultat je 35. Ako želite da savladate složenije funkcije, morate pažljivo proučiti specijalizovanu literaturu. Nakon savladavanja najjednostavnijih primera, preporučuje se vežbanje sa abakom. Stoga učenje postaje još zanimljivije.

Ciljevi i rezultati mentalne aritmetike

Podučavanje mentalne aritmetike daje detetu neviđeni uspeh u matematici. Deca koja su završila specijalni kurs mogu lako da broje desetocifrene brojeve u svojim mislima, množe ih i oduzimaju. Ali mora se reći da ovo nije glavni cilj mentalne aritmetike. Računanje je samo način na koji se razvijaju mentalne sposobnosti osobe.

Upravljanje mentalnim računanjem promoviše: aktiviranje vizuelne i slušne memorije; sposobnost fokusiranja; pojačava domišljatost i intuiciju; kreativno razmišljanje; izraz samopouzdanja i nezavisnosti; brzi razvoj stranih jezika; ostvarivanje talenata u budućnosti. Deca koje zavrse kurs mentalne aritmetike će u mislima lako početi da rešavaju kako i jednostavne tako i složene matematičke probleme. A proračune za množenje i računanje izvode čak i brže od kalkulatora.

Efekti mentalne aritmetike

• Koncentracija i strpljenje su znatno povećani (posebno važno u kontekstu u kojem su mnoga deca ozbiljno pogođena prekomernom upotrebom tehnologije)

• Matematičke kalkulacije u umu, brže od računara

• Desna moždana hemisfera je posebno stimulisana, što dovodi do povećane kreativnosti i mašte

• Razvijeno logičko razmišljanje i neuronske veze

• Radost u radu na matematici, jer je metoda jednostavna i deca postižu brze ohrabrujuće uspehe

• Uspeh u školi iz svih predmeta, kroz složenu intelektualnu stimulaciju

• Razvoj kapaciteta za asimilaciju i čuvanje informacija

TOP