Značaj mentalne aritmetike

Smartacus obrazovni centar

Dugi niz godina se smatralo da su intelektualne sposobnosti deteta isključivo naslednog karaktera. Danas je poznato da deca od roditelja nasleđuju samo broj neurona (koji ne moraju biti aktivirani), a da intelektualne sposobnosti zavise zapravo od veza između neurona, tzv. sinapsi. Sinapse, veze između nervnih ćelija, stvaraju se iskustvom i njihov razvoj je moguće stimulisati do 14. godine zivota. Razvoj sinapsi kod dece usko je povezan sa motoričkim aktivnostima. Savremeni stil života, puno sedenja ispred televizije i kompjutera dovode do slabije motorike kod dece u razvoju, a manjak motorike dovodi do slabijeg razvoja sinapsi i inhibiranja intelektualnog razvoja.

Samo 3 sata sedenja dnevno uslovljava 30.000 pokreta manje, odnosno milione pokreta manje na mesečnom i godišnjem nivou. Na taj način deca ne ostvaruju pravilan razvoj, a izgubljeni potencijal se odražava na sve oblasti života. Treba znati da naši prsti formiraju najveći broj sinapsi, sledi centar za govor… Smatra se da čak 50% dece školskog uzrasta u Srbiji ima poremećaj fine motorike, odnosno manjak sinapsi koje bi upravo prstima trebalo da se stvore. SuanPan mentalna aritmetika bazira se na upotrebi kineske računaljke- abakusa obema rukama, čime se stimulišu neuroni leve i desne hemisfere, i time podstiče razvoj sinapsi na najefikasniji način.

Aktiviranjem obe moždane hemisfere obezbedjuje se njihovo simultano funkcionisanje i uravnoteženiji rad. Pored toga, obezbedjuje se sinergija i maksimalno iskorišćenje individualnih kapaciteta deteta. Period kontinuirane upotrebe abakusa 8-9 meseci obezbeđuje zaokruženje biološkog procesa i razvojne faze, što osiguravava trajnost rezultata programa.

Unapređenje sposobnosti i razvoj koji deca osete tokom datog perioda utiče na njihov uspeh u školi, ali se odražava i na ostale segmente života. Zbog toga je mentalna aritmetika deo standardnog obrazovnog programa u osnovnim školama u mnogim zemljama, kako na Istoku, tako i na Zapadu.

Značaj mentalne aritmetike

Dugi niz godina se smatralo da su intelektualne sposobnosti deteta isključivo naslednog karaktera. Danas je poznato da deca od roditelja nasleđuju samo broj neurona (koji ne moraju biti aktivirani), a da intelektualne sposobnosti zavise zapravo od veza između neurona, tzv. sinapsi. Sinapse, veze između nervnih ćelija, stvaraju se iskustvom i njihov razvoj je moguće stimulisati do 14. godine zivota....

Aktivnost Neurona Tokom Racunanja Tehnikom Mentalne Aritmetike

Zajednički projekat Medicinskog fakulteta, Nacionalnog instituta za psihologiju i Instituta za nauku i tehnologiju  Japana, sproveden je sa ciljem utvrdjivanja moždane aktivnosti eksperata mentalne aritmetike u poredjenu sa ljudima koji ne vladaju veštinom mentalne aritmetike. Magnetnom rezonancom utvrdjena je aktivnija upotreba korteksa u slučaju eksperata mentalne aritmetike, što se dovodi u vezu sa njihovom pojačanom upotrebom neuronskih resursa za...

Efekti Treninga Veština

Naučni rad proučava efekte treninga veština, posebno treninga mentalne aritmetike i muzike, na  kapacitet radne memorije. Mnoge studije ukazuju na važnost kapaciteta radne memorije za izvršavanje mnogih kognitivnih radnji i kod utvrdjivanja individualnih karakteristika, kao što je opšti IQ ili uspeh u školi.Veština mentalne aritmetike se oslanja u velikoj meri na vizuelno – prostornu obradu podataka. S tim u...

Funkcionisanje Mozga Abakus Mastera

Opšte je poznata stvar da eksperti iz raznih oblasti pokazuju neverovatno superioran učinak. Na primer, velemajstori u šahu mogu da se sete i do stotinu poteza odigranih u partiji šaha… I ne samo da se mogu setiti svih poteza nakon završene partije, već mogu da se prisete svih pojedinačnih poteza na stotine svojih odigranih važnih partija. Isto tako, Japanski...

Kognitivne Funkcije Tokom Koriscenja Mentalne Aritmetike

Složene računske operacije koje se izvode korišćenjem mentalne aritmetike zahtevaju integraciju višestrukih kognitivnih funkcija, uključujući prepoznavanje i korišćenje brojeva u radnoj memoriji, privremeno ostavljanje medjurezultata po strani , dok  se u medjuvremenu obavljaju sledeće računske radnje, kao i sekvencijalna kontrola različitih koraka u računanju.Istraživači sa Stanford univerziteta i Univerziteta u Kaliforniji utvrdili su da veština mentalne aritmetike omogućava izvodjenje...

Uticaj Mentalne Aritmetike Na Inteligenciju

Sa ciljem utvrdjivanja uticaja mentalne aritmetike na inteligenciju dece i rezultate koje ona postižu u toku obrazovanja, sprovedeno je devetogodišnje istraživanje u provinciji Ksinjijang u Kini. U periodu 1996 – 2005. godine praćen je razvoj 158 učenika osnovne škole. Utvrdjeno je da učenje mentalne aritmetike utiče na:– povecćnje koeficijenta inteligencije dece– povećanje kapaciteta trenutnog pamćenja (veoma bitne mere za...

Uticaj Mentalne Aritmetike Na Uspeh U Školi

Vlada Malezije je uključila mentalnu aritmetiku u standardni nastavni program iz matematike, sa ciljem da se poveća učinak dece iz Malezije na testovima iz matematike koji se sprovode sirom sveta.Rad proučava različite metode učenja mentalne aritmetike, ali ističe i da se najbolji rezultati na testovima iz matematike na globalnom nivou postižu u Singapuru, Kini i Japanu. Vanserijski rezultati se...

Šta je Abakus?

Reč Abakus označava okvir za brojanje.To je alat koji se koristio  vekovima pre pojave pisanog arapskog sistema brojeva u drevnom Bliskom Istoku,Kini,Rusiji i Evropi.Smatra se da su prve civilizacije koje su koristile abakus bile Mesopotamija i Kina.Prva vrsta abakusa je bila kamena ploča koja je bila posuta peskom ili prašinom .Obeležavanje se  vršilo prstom,a brojevi su dodavani kamenčićima. Reč abakus...

Šta je Mentalna Aritmetika?

Mentalna aritmetika je neprocenjiva matematička veština izračunavanja u glavi, bez upotrebe bilo kakvih alata, poput kalkulatora, olovke ili papira! Mentalna aritmetika takođe pomaže da se razvije stvarno razumevanje matematičkih metoda aritmetike, umesto da se samo vrši proračun kroz proces memorisanja.Sam proces učenja mentalne aritmetike zasnovan je na upotrebi i razvoju obe hemisfere mozga. Ključ je u mogućnosti da ih...